Larry Johnson: Cestování do Ruska

Dnes, 1:17

Dostal jsem několik žádostí o tipy na cesty do Ruska. Takže tady je. Byl jsem pozván a měl jsem zvací dopis. Takže díky tomu bylo získání víza hračka, i když trochu drahé (451 dolarů). Pokud jedete jako turista, doporučuji jet přes cestovní kancelář. Mohou vyřešit všechny potíže.

Dostat se do Ruska je náročné. Z USA ani z Evropy již neexistují přímé lety (nevím, jak je to v Jižní Americe). Z USA máte dvě základní možnosti – Turkish Air přes Istanbul nebo Qatar Air přes Dauhá. Dlouhé lety. Z Turecka máte čtyřhodinový let do Moskvy. Z Dauhá je to pět hodin. Pokud vás to zajímá, nasbíráte věrnostní míle.

Istanbulské letiště je prostě úžasné. Nikdy jsem nic podobného neviděl. Je plné všech možných Duty Free a Fast Food restaurací, které si dokážete představit. Není to špatné místo na uvíznutí.

Klíčová věc, kterou si musíte zapamatovat, když nebo pokud navštívíte Rusko, je, že západní kreditní karty už nefungují. Musíte mít u sebe hotovost nebo si předem koupit rubly. Nejsem si jistý, jak cestovní kanceláře řeší i otázku peněz.

Moskva je úžasné město – jako New York, jen čistší a bezpečnější. Se svými 13 miliony obyvatel je ohromující. Protože jsem se v prosinci a teď účastnil konferencí, neměl jsem moc příležitostí jíst něco jiného než hotelovou stravu. Nicméně jsem zašel do kavárny Čajkovskij, která je jeden blok od ulice Tsverskaya. Měli tam skvělé jídlo. Nejlepší hovězí stroganoff, jaký jsem kdy jedl. Mají také velký výběr piva a vína. Moskva je sice podobná New Yorku, pokud jde o velkoměsto a kosmopolitní atmosféru, ale není to New York drahý, ani se tam nedočkáte newyorského přístupu. Lidé jsou přátelští a docela ochotní.

Při zpátečním letu do USA budete u nástupní brány podrobeni sekundární kontrole. Je to nesmyslná bezpečnostní procedura, která má vzbudit dojem, že jsou zde zavedena tvrdá bezpečnostní opatření, ale ve skutečnosti jde jen o kosmetickou show. Jeden chlápek mi prohledal bundu a vůbec se nezdržoval zkoumáním toho, co nahmatal.

Zde je záznam z YouTube ze zahajovacího zasedání rusofilské konference. Mluvím v 1 hodinu 47 minut.

Překlad Deepl

Zdroj

Design a site like this with WordPress.com
Začít