Larry Johnson: Historie mého projevu před Radou bezpečnosti OSN


Larry Johnson / Dnes, 3:43

Jak se proboha stalo, že jsem byl pozván, abych v pátek vystoupil v Radě bezpečnosti OSN? Začalo to Randy Credicem Zde je verze Randyho z Wikipedie:

americký věčný politický kandidát, komik, rozhlasový moderátor a aktivista a bývalý ředitel Fondu Williama Mosese Kunstlera pro rasovou spravedlnost.

Randyho životním posláním je podle mého soudu být ostrým kamínkem v lakovaných botách establishmentu. Wiki nezmiňuje, že Randy je vášnivý kuřák doutníků a kamarádí se s Rogerem Watersem z Pink Floyd a mým kamarádem ze CIA Rayem McGovernem. Randy má také přátelské vztahy se členy ruské delegace v OSN a sloužil jako dobrovolný prostředník při hledání hlasů na Západě, které by se zastaly Ruska v otázce zničení plynovodu Nord Stream.

Každopádně mi Randy zavolal (dostal mé číslo od Raye) a zeptal se, zda bych měl zájem informovat Radu bezpečnosti OSN o svých názorech na teroristický útok na Nord Stream. Poté mě zkontaktoval s členem ruské delegace v OSN, který mi předal formální pozvání.

Tady je zajímavá část – ani Randy, ani Rusové mě nepožádali o vysvětlení, co bych chtěl říct, než bylo pozvání rozšířeno. Podstatu své řeči jsem napsal minulou neděli a nechal jsem si ji upravit od jednoho dobrého přítele – Američana, který žije v Japonsku. Můj kamarád v Japonsku je nadaný redaktor. Díky němu jsem zněl jako novodobý Demosthenes s některými klíčovými frázemi.

V úterý jsem návrh předložil Organizaci spojených národů, aby se překladatelé mohli věnovat přípravě na páteční dopolední zasedání. Od úterý až do chvíle, kdy jsem přednesl svou prezentaci, mě nikdo z ruské delegace nekontaktoval, aby mě požádal, abych něco změnil nebo odstranil ze své prezentace. Ani jeden!!! Slova byla jen a jen moje. Řekl jsem to, čemu věřím na základě svých zkušeností v oblastech uvedených v mém projevu.

Já, velvyslanec Poljanskij a Randy Credico

Byl jsem potěšen, že jsem se pár minut před zasedáním Rady bezpečnosti OSN setkal s velvyslancem Dmitrijem Poljanským. Seděli jsme a povídali si v kavárně OSN s výhledem na East River. Úchvatný výhled.

Sál, v němž sídlí RB OSN, je prostý, ale krásný. Kulatý stůl sedí v dolní části sálu, nad nímž se tyčí nástěnná malba s rozměry 18 × 29 stop, na níž je vyobrazen vycházející Fénix obklopený obrazy globálního chaosu.

Seděl jsem na páté hodině stolu, po mé levici seděl zástupce komisaře OSN a po pravici britská delegace. Být přítomen v místnosti, která byla dějištěm tolika historických událostí, je docela dojemné, pokud si vážíte historie – té dobré i té špatné.

V pátek ráno jsem byl třetí osobou, která promluvila. I když jsem se projev neučil nazpaměť, znal jsem ho natolik dobře, že jsem mohl při svém stručném vystoupení navázat oční kontakt s ostatními delegáty. Příjemně mě překvapilo, že drtivá většina z nich se na svých židlích nakláněla dopředu a pozorně poslouchala. Pouze americký zástupce si pohrával s telefonem a předstíral nezájem. Velvyslanec zastupující Alžírsko byl velmi zaujatý a ve svých následných poznámkách se snažil zmínit několik bodů, které jsem během své přednášky prezentoval.

Když zasedání skončilo, jednotlivé delegace se rozešly. Velvyslanec Vasilij Nebenzya mě přišel pozdravit a poděkovat mi za mou prezentaci. Nečekal jsem to, ale bylo to z jeho strany elegantní gesto. Ke cti mu slouží, že se zasmál několika mým vtipům o zasedání.

Cíl mého vystoupení byl jednoduchý – připomenout Radě bezpečnosti OSN její povinnost zajistit řádné vyšetření teroristického útoku na plynovod Nord Stream a pohnat k odpovědnosti stranu nebo strany, které za něj nesou odpovědnost. Ve světě máme příliš mnoho válek a zabíjení a těžká tíha pouštění žilou obvykle dopadá na ty nejchudší a nejméně privilegované lidi na světě. Děkuji Randymu za zprostředkování mého vystoupení v Radě bezpečnosti OSN.

Velmi si vážím všech velmi laskavých slov podpory a díků, která byla zveřejněna zde a na YouTube – jak na kanálu soudce, tak na mém. Děkuji vám všem.

Překlad Deepl

Zdroj

Design a site like this with WordPress.com
Začít